10/20/24

Κώστας Γιαννακόπουλος (Pharmacell A.E.): Υπερδιπλασιασμός πωλήσεων σε μία πενταετία και εξαγωγές σε χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.


Αδιάπτωτη ανάπτυξη γνωρίζει η Pharmacell Α.Ε., η εταιρία εμπορίας κτηνιατρικών φαρμάκων και ζωοτροφών, αλλά και παραγωγής προμιγμάτων και συμπληρωμάτων ζωοτροφών, που ίδρυσε πριν 15 χρόνια ο κτηνίατρος Κώστας Γιαννακόπουλος.

Η Pharmacell, που ξεκίνησε το 2009 από ένα μικρό κατάστημα 60 τ.μ. στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης, σήμερα διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 4.650 τ.μ. στο Καλοχώρι, πραγματοποιεί εξαγωγές σε οκτώ χώρες, ενώ στην τελευταία πενταετία, υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της, που το 2024 προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 11 εκατ. ευρώ.

Ποιοι ήταν οι λόγοι που αποφασίσατε πριν 15 χρόνια, σε εποχή που ξεσπούσε η διεθνής οικονομική κρίση, να μπείτε στο επιχειρείν;

Η συσσωρευμένη εμπειρία που απέκτησα στα προηγούμενα χρόνια της σταδιοδρομίας μου, η πρόθεση μου να επιτύχω κάτι μόνος μου αλλά και η διάθεσή μου να επιτυγχάνω στόχους μέσω της ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών, που θα προηγούνταν του ανταγωνισμού, τόσο σε επίπεδο οικονομικότητας όσο και καινοτομίας. Επίσης, πίστευα στη δυναμική του τομέα, τον οποίο υπηρετώ σχεδόν 30 χρόνια και αυτό εξισορρόπησε τον κίνδυνο της οικονομικής κρίσης που ανέτειλε. Άλλωστε, ο αγροδιατροφικός τομέας διανύει τις δικές του κρίσεις, οι οποίες δεν συμβαδίζουν πάντα με τις υπόλοιπες οικονομικές συγκυρίες. Τέλος, πάντα χρειάζεται μια δόση "τρέλας" και άγνοιας κινδύνου στο επιχειρείν, όταν προηγουμένως έχεις μετρήσει τα δεδομένα, κατά το δυνατόν.

Στον κλάδο της ζωϊκής παραγωγής, όπου κυριαρχούν ισχυρές πολυεθνικές, έχουν ελληνικές εταιρίες περιθώρια ανάπτυξης με παραγωγική δραστηριότητα και σε ποια αντικείμενα;

Οι ελληνικές εταιρίες τα τελευταία 15 χρόνια, όχι μόνο έχουν καλύψει το κενό που υπήρχε με τους ξένους ανταγωνιστές αλλά μπορώ να πω ότι βρισκόμαστε σε ένα υψηλό επίπεδο παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτά, συνδυαζόμενα με τη τεχνική - επιστημονική υποστήριξη των πελατών μας από το εξειδικευμένο μας προσωπικό, δημιουργούν ένα χώρο σχετικά δυσπρόσιτο σε ξένες εταιρίες, οι οποίες μόνο ως partners μπορούν να διεισδύσουν στην αγορά μας. Αυτό όμως, δημιουργεί και ευκαιρίες μεταφοράς τεχνογνωσίας και περαιτέρω ανάπτυξης των εγχώριων εταιριών. Επιπλέον, εκτός από την αποτροπή εισαγωγών ξένων προϊόντων, αρκετές ελληνικές εταιρίες, αξιοποιώντας τη τεχνογνωσία που έλαβαν όλα αυτά τα προηγούμενα χρόνια, είναι σε θέση να εξάγουν τα προϊόντα τους, σε αρκετές χώρες. Αυτό από μόνο του αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα και μία έμμεση απάντηση στο ερώτημά σας.

Ποια ήταν τα ορόσημα ανάπτυξης της Pharmacell AE, σε αυτή τη 15ετία;

Το ξεκίνημα έγινε το 2009, από ένα μικρό κατάστημα εμπορίας κτηνιατρικών φαρμάκων, στο Κορδελιό. Το 2013 η εταιρία μεταστεγάστηκε σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις και το 2016 - έτος σταθμός για τη Pharmacell - μετατρέπεται σε Α.Ε. και αρχίζει να παράγει συμπληρώματα ζωοτροφών. Το 2017 εντάσσεται στην επιχείρηση η κα. Ελένη Αληδρομίτη, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου σήμερα και το 2019, η Pharmacell μετακομίζει σε εγκατάσταση 4,650 τ.μ. στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, η οποία περιλαμβάνει κέντρο αποθήκευσης & διανομής (logistics), καταστήματα πώλησης κτηνιατρικών φαρμάκων και τη γραμμή παραγωγής συμπληρωμάτων ζωοτροφών.

Στη Pharmacell, δουλεύουμε συστηματικά για την ανάπτυξή μας, μέσα από συνεργασίες με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, αλλά και στο πλαίσιο επενδυτικών προγραμμάτων. Έτσι, το 2021 υλοποιούμε επένδυση 1,2 εκατ. ευρώ, για την πιο σύγχρονη μονάδα παραγωγής συμπληρωμάτων ζωοτροφών στη Βόρειο Ελλάδα, αποκτούμε το διεθνούς κύρους πιστοποιητικό FAMI QS και, το 2023, αγοράζουμε το ακίνητο του κτιριακού συγκροτήματος στο οποίο λειτουργούμε.

Πώς αποτυπώνεται σε αριθμούς η αναπτυξιακή πορεία της εταιρίας;

Το 2010, οι πωλήσεις της Pharmacell ήταν μόλις 900.000 ευρώ. Το 2023 διαμορφώθηκαν σε 9,4 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος εκτιμούμε ότι θα αγγίξουν και, ίσως ξεπεράσουν τα 11 εκατ. ευρώ. Σημειώνω ότι το 2020 οι πωλήσεις της Εταιρείας ήταν 5,4 εκατ. ευρώ, οπότε εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις μας για το 2024, τότε σε μία πενταετία θα έχουμε επιτύχει διπλασιασμό πωλήσεων. Οι καθαρές πωλήσεις μας μεταξύ 2022-2023, παρουσίασαν αύξηση 19%, ενώ τα αποτελέσματα ήταν θετικά, με τα κέρδη προ φόρων να ανέρχονται σε 248 χλδ. ευρώ. Τα EBITDA της εταιρείας ανήλθαν σε 753 χλδ ευρώ, αυξημένα έναντι εκείνων της προηγούμενης χρήσης, κατά 68,9%. Η αύξηση πωλήσεων και γενικότερα, οι βελτιωμένες επιδόσεις της εταιρίας κατά το 2023, οφείλονται στην περαιτέρω διείσδυση στην αγορά των μηρυκαστικών, με ένταξη στο πελατολόγιο νέων κτηνοτροφικών μονάδων και αύξηση των πωλήσεων σε παραγόμενα προϊόντα μεγαλύτερου περιθωρίου κέρδους.

Η Pharmacell πραγματοποιεί εξαγωγές και σε ποιες αγορές; Eξάγει προϊόντα δικής της παραγωγής; Oι εξαγωγές σε τι ποσοστό των συνολικών πωλήσεων αναλογούν;

Πραγματοποιούμε εξαγωγές σε οκτώ χώρες, μεταξύ αυτών είναι οι: Πολωνία, Λετονία, Λιθουανία, Κύπρος, Σαουδική Αραβία ενώ βρισκόμαστε σε επαφές για την έναρξη εξαγωγών σε δύο ακόμη Αραβικές χώρες. Οι εξαγωγές μας αφορούν αποκλειστικά προϊόντα δικής μας παραγωγής, κυρίως συμπληρώματα διατροφής, σε υγρή μορφή αλλά και με τη μορφή υδατοδιαλυτών σκονών για όλα τα είδη των παραγωγικών ζώων.

Πόσο σημαντικές είναι για τη Pharmacell, η έρευνα και η ανάπτυξη πάνω σε νέα προϊόντα;

Στην Pharmacell κατανοούμε τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και απαιτήσεις της αγοράς. Γι’ αυτό το λόγο, κατά την τελευταία 8ετία, συμμετέχουμε ενεργά σε ερευνητικά προγράμματα, όπως είναι το "Ερευνώ Καινοτομώ", σε συνεργασία με κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα και κυρίως με τις κτηνιατρικές σχολές Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας λόγω κτηνιατρικού αντικειμένου. Επενδύουμε συνεχώς στην έρευνα και την ανάπτυξη, στον εξοπλισμό, στις υποδομές και φυσικά στην εξειδίκευση και στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού μας, ώστε να μπορούμε να καινοτομούμε συνεχώς. Σημαντικότερο asset της εταιρίας, είναι η ομάδα των 37 ανθρώπων της. Το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι πολύ προσεκτικά επιλεγμένο, με μεγάλη κατάρτιση θεωρητική αλλά και πρακτική, ενώ η ομάδα τεχνικής υποστήριξης και πωλήσεων αποτελείται από 6 εξειδικευμένους κτηνιάτρους και 5 εξειδικευμένους τεχνολόγους γεωπόνους ζωικής παραγωγής.

Ποιοι είναι οι στόχοι της Pharmacell AE για την επόμενη τριετία;

Οι στόχοι της εταιρίας μας εκτείνονται σε 3 επίπεδα. Το πρώτο είναι να εδραιωθούμε στις πρώτες θέσεις του κλάδου, πανελλαδικά, αλλά και να διευρύνουμε την εξωστρέφεια μας. Η στόχευση αυτή περνάει μέσα από ένα πλέγμα επενδύσεων, τόσο σε μηχανολογικό εξοπλισμό όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό. Επίσης, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι αποζητούμε τις συνεργασίες με τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα της χώρας για την ανάπτυξη της καινοτομίας. Το δεύτερο επίπεδο αφορά στους πελάτες μας, στους οποίους θέλουμε να παρέχουμε τις υψηλότερου επιπέδου υπηρεσίες και προϊόντα στην καλύτερη δυνατή οικονομική πρόταση, αλλά και να εδραιωθούμε στο μυαλό και στη συνείδηση τους ως ένας πολύ αξιόπιστος συνεργάτης, ο οποίος θα προηγείται των υπολοίπων. Και τέλος, το τρίτο επίπεδο αφορά στους εργαζόμενους και συνεργάτες της εταιρίας μας, για τους οποίους θέλουμε να αισθάνονται ότι δουλεύουν, προσφέρουν και δημιουργούν μέσα σε ένα ασφαλές εργασιακό οικοσύστημα, τόσο για αυτούς όσο και για τις οικογένειες τους.